Skutki dla klientów.

Jednolita certyfikacja, różne podatki. Wpływ na podatek od pojazdów mechanicznych.
Skutki dla klientów

W wielu krajach członkowskich Unii Europejskiej emisja dwutlenku węgla danego pojazdu jest również podstawą do jego opodatkowania – leży to w kompetencji rządów krajowych. Jednak w większości krajów europejskich opodatkowujących pojazdy w zależności od emisji CO₂ nie ma wiążących decyzji dotyczących sposobu opodatkowania pojazdów według procedury WLTP. Zasadniczo państwa członkowskie Unii Europejskiej muszą zmienić zasady opodatkowania dopiero od 01.01.2021 r.

Należy oczekiwać, że emisja CO₂ wykazana w ramach procedury WLTP będzie wyższa niż emisja zmierzona w ramach procedury NEDC. Jeżeli zasady opodatkowania odpowiednio się nie zmienią, doprowadzi to do wzrostu podatku od pojazdów mechanicznych.

Optymalizacja zużycia paliwa od samego początku.

Kontrola zużycia w konfiguratorze CO₂.

Dzięki nowej procedurze certyfikacyjnej WLTP można rozpocząć oszczędzanie paliwa już przy konfiguracji swojego samochodu. Mercedes-Benz Vans przejrzyście wykazuje wartości emisji dwutlenku węgla właściwe dla każdego samochodu. Już podczas konfiguracji samochodu klient wie, jaki wpływ na zużycie paliwa będzie miało jego wyposażenie.

Masę pojazdu można zmniejszyć, wybierając lekkie elementy konstrukcyjne, na przykład resory tylne z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym w Sprinterze, obniżające masę pojazdu o ok. 12 kg. Opór aerodynamiczny można zmniejszyć między innymi poprzez maksymalnie pełną konstrukcję obręczy kół oraz opływowe elementy domontowywane czy osłony podwozia. Natomiast opór toczenia obniżają przykładowo odpowiednio zoptymalizowane opony. Wszystko to umożliwia nie tylko uzyskanie pożądanej funkcjonalności i komfortu, ale także osiągnięcie maksymalnie niskiego zużycia paliwa.